loading
27 VII

Jaki wpływ na wybór produktu ma jego opakowanie?

Wszystkie produkty, które towarzyszą nam w życiu codziennym mają swoje opakowanie. Perfumy, meble czy buty zazwyczaj kupujemy w pudełku. Czasami są to duże kartony, ale również zdarzają się produkty w małym pudełeczku, które swoim wyglądem przyciągnęło nas do sklepowej półki.

Przekonanie, że opakowanie służy jedynie do zabezpieczenia towaru i łatwiejszego transportu już dawno poszło w niepamięć. Obecnie zewnętrzny wygląd produktu ma dla nas, zarówno konsumentów jak i producentów, ogromne znaczenie. W dobie supermarketów i przepychu wśród marek, wygląd produktu jest integralną częścią promocji firmy. Specjaliści od marketingu uważają, że opakowanie jest o wiele lepszym środkiem promocji niż tradycyjna reklama.

Sposób w jaki zaprezentujemy nasz produkt na sklepowej półce, często decyduje o wyborze danej marki. Do dokonania spontanicznego zakupu skłaniają nietuzinkowe formy opakowań. Chyba każdy z nas może przyznać, że produkt w ładnym pudełku jest o wiele bardziej atrakcyjny, niż ten, który takiego pudełka nie ma.

Opakowanie powinno wywoływać pragnienie posiadania danego przedmiotu i pozostawać w pamięci. Nie od dziś wiadomo, że większość kartonów ma swoje tzw. drugie życie. Ładne, kolorowe kartoniki często służą nam do przechowywania drobiazgów, tak samo jak karton po butach czy biżuterii. Od producenta zależy czy klient wybierze jego karton, aby towarzyszył mu w życiu codziennym.

Warto też pamiętać o papierowych torebkach. Na zachodzie są one popularną formą przechowywania zakupów, jednak u nas nadal wydają się ekskluzywne. Wystarczy dodać do naszych produktów taki mały, z pozoru nieznaczący element, jak papierowa torba, a produkt od razu stanie się bardziej atrakcyjny.

Umiejętność prezentowania naszych produktów może zwiększyć ich wartość handlową. Ważną funkcją odpowiedniego opakowania, jest również tworzenie wizytówki naszej firmy oraz tworzenie strategii naszej marki. Do cech dobrego opakowania z pewnością należy jego wytrzymałość i estetyczny wygląd.

Z pozoru może się wydawać, że tekturowe opakowanie, takie jak karton czy papierowa torebka jest produktem mało wytrzymałym. Jednakże należy również pamiętać o aspekcie ekologicznym. Natłok produktów i ich opakowań generuje bardzo dużą ilość śmieci. Papierowe opakowania są najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o recykling. Warto pamiętać, że opakowanie nabierają coraz większego znaczenia w ograniczeniu negatywnego wpływu odpadów na środowisko.

Tagi: opakowanie, papierowa torba, pudełko